Gemeentesecretaris/Algemeen directeur gemeente Hardenberg

Introductie

Wie ben jij? 
Net als de gemeente Hardenberg is jouw vizier gericht op ontwikkeling. Dit vraagt een secretaris die de groei en bloei van de gemeente en de positionering in de verschillende regio’s hand in hand laat lopen met de ontwikkeling van de organisatie. Als eerste adviseur van het college én als eindverantwoordelijke van de ambtelijke organisatie heb je een overstijgende en samenhangende visie op het samenspel tussen (lokale) samenleving, bestuur en organisatie. Dat doe je mensgericht, vanuit verbinding en vertrouwen. Op z’n Hardenbergs kijk je vooruit, toon je durf op z’n tijd en ben je een tikkeltje eigenzinnig.

(meer…)

Gemeentesecretaris gemeente Borne

Introductie

Voor onze prachtige Twentse gemeente zijn wij op zoek naar een inspirerende gemeentesecretaris / algemeen directeur, die net als onze gemeente gericht is op ontwikkeling, samenwerking en verbinding. Herken jij je in onderstaand profiel? Dan nodigen wij jou van harte uit te solliciteren!

Wie ben jij?

Je bent een inspirerend leider, die de recent vastgestelde organisatievorm en achterliggende filosofie ten volle omarmt. Samen met collega’s pak je de implementatie hiervan verder op. Verbinding is jouw kernkwaliteit. Je maakt je sterk voor de toekomstbestendigheid van onze organisatie, zodat Borne als levendige gemeente volop het belang kan dienen van onze inwoners, ondernemers en maatschappelijke organisaties. Je bent een stevige gesprekspartner van zowel het college als de raad. Je ziet en benut kansen waar je samen met onze maatschappelijke partners en partners in de regio de krachten kunt bundelen.
Wil je vast proeven van de sfeer van Borne en onze organisatie? Kijk dan naar de video ‘Dit is Borne!’.

(meer…)

Griffier gemeente Krimpenerwaard

Introductie

Wie ben jij?
Samenwerking, communicatie en het delen van verantwoordelijkheid zijn jouw kernkwaliteiten. Je bent een stevige adviseur en sparringpartner van de leden van de raad, de burgemeester, de collega’s van de griffie en de ambtelijke organisatie. Je bent verbindend, communicatief en coachend en tegelijkertijd duidelijk, rolvast en geeft indien nodig tegengas. Je faciliteert de raad om als hoogste gemeentelijke orgaan in positie te zijn. En je waakt ervoor goed in verbinding te blijven met het college en de ambtelijke organisatie. Je houdt de basis van de griffie op orde en doet gepaste voorstellen voor verbetering.

(meer…)

Griffier gemeente Twenterand

Introductie

Wie ben jij?
Je bent een stevige adviseur en sparringpartner van zowel de leden van de raad, de burgemeester, de collega’s van de griffie, als de ambtelijke organisatie. Je bent verbindend, communicatief en empathisch en tegelijkertijd duidelijk, rolvast en geeft indien nodig tegengas. Je faciliteert de raad in positie te zijn. Je hebt de basis op orde en doet gepaste voorstellen voor verbetering. Kortom, je bent een griffier die koestert wat goed is en kansen grijpt als dat verbetering oplevert.

Diversiteit en gelijke kansen vinden wij heel belangrijk. Als je je in het beschreven profiel herkent, nodigen we je van harte uit te solliciteren. Wij zijn vooral nieuwsgierig met welke expertise en ervaring en met welk talent jij onze raad en gemeente komt versterken.

(meer…)

Vice voorzitter – (voormalig) rechter / jurist

Introductie

Ter uitbreiding van de Commissie Mijnbouwschade ten behoeve van de afhandeling van schadegevallen in Limburg.

‘De schademelder staat centraal!’

Aanleiding

De minister heeft aangekondigd een onafhankelijke en deskundige commissie (Commissie Mijnbouwschade) in het leven te roepen om gedupeerden en mijnbouwexploitanten te adviseren over de behandeling van meldingen van mijnbouwschade en verzoeken om vergoeding daarvan onafhankelijk te beoordelen. Het betreft de sectoren olie-, zout-, aardwarmte- en kolenwinning alsmede de sector gas met uitzondering van het Groningenveld en de gasopslag Norg.
De meeste schademeldingen zijn afkomstig van particulieren. Het optreden van mijnbouwschades aan hun woningen is zeer belastend voor hen. Het doel van de landelijke aanpak voor mijnbouwschade is dat deze buitenrechtelijke behandeling laagdrempelig, transparant, onafhankelijk en snel is en dat de burger centraal staat. Uitgangspunt is daarbij dat de ongelijkheid tussen burger en mijnbouwonderneming wordt verminderd en dat een gedupeerde bij de behandeling van schade wordt ontzorgd.
Dit gebeurt door het instellen van een onafhankelijke partij die zelf onderzoekt wat de schadeoorzaak is en ook de hoogte van de mijnbouwschade vaststelt. Dit betekent een aanzienlijke verlichting van de vereiste inspanning van de gedupeerde en draagt bij aan zijn ontzorging.
De commissie gaat daarbij tewerk met een hoge mate van maatschappelijke sensitiviteit.
De werkwijze, procedure, inhoudelijke beoordelingscriteria en andere aspecten van de Commissie Mijnbouwschade zijn vastgelegd in het Instellingsbesluit Commissie Mijnbouwschade.

(meer…)

Lid – ingenieur c.q. geoloog / aardwetenschapper

Introductie

Ter uitbreiding van de Commissie Mijnbouwschade ten behoeve van de afhandeling van schadegevallen in Limburg.

‘De schademelder staat centraal!’

Aanleiding

De minister heeft aangekondigd een onafhankelijke en deskundige commissie (Commissie Mijnbouwschade) in het leven te roepen om gedupeerden en mijnbouwexploitanten te adviseren over de behandeling van meldingen van mijnbouwschade en verzoeken om vergoeding daarvan onafhankelijk te beoordelen. Het betreft de sectoren olie-, zout-, aardwarmte- en kolenwinning alsmede de sector gas met uitzondering van het Groningenveld en de gasopslag Norg.
De meeste schademeldingen zijn afkomstig van particulieren. Het optreden van mijnbouwschades aan hun woningen is zeer belastend voor hen. Het doel van de landelijke aanpak voor mijnbouwschade is dat deze buitenrechtelijke behandeling laagdrempelig, transparant, onafhankelijk en snel is en dat de burger centraal staat. Uitgangspunt is daarbij dat de ongelijkheid tussen burger en mijnbouwonderneming wordt verminderd en dat een gedupeerde bij de behandeling van schade wordt ontzorgd.
Dit gebeurt door het instellen van een onafhankelijke partij die zelf onderzoekt wat de schadeoorzaak is en ook de hoogte van de mijnbouwschade vaststelt. Dit betekent een aanzienlijke verlichting van de vereiste inspanning van de gedupeerde en draagt bij aan zijn ontzorging.
De commissie gaat daarbij tewerk met een hoge mate van maatschappelijke sensitiviteit.
De werkwijze, procedure, inhoudelijke beoordelingscriteria en andere aspecten van de Commissie Mijnbouwschade zijn vastgelegd in het Instellingsbesluit Commissie Mijnbouwschade.

(meer…)

Lid – bouwkundige / civieltechnisch ingenieur (constructeur)

Introductie

Ter uitbreiding van de Commissie Mijnbouwschade ten behoeve van de afhandeling van schadegevallen in Limburg.

‘De schademelder staat centraal!’

Aanleiding

De minister heeft aangekondigd een onafhankelijke en deskundige commissie (Commissie Mijnbouwschade) in het leven te roepen om gedupeerden en mijnbouwexploitanten te adviseren over de behandeling van meldingen van mijnbouwschade en verzoeken om vergoeding daarvan onafhankelijk te beoordelen. Het betreft de sectoren olie-, zout-, aardwarmte- en kolenwinning alsmede de sector gas met uitzondering van het Groningenveld en de gasopslag Norg.
De meeste schademeldingen zijn afkomstig van particulieren. Het optreden van mijnbouwschades aan hun woningen is zeer belastend voor hen. Het doel van de landelijke aanpak voor mijnbouwschade is dat deze buitenrechtelijke behandeling laagdrempelig, transparant, onafhankelijk en snel is en dat de burger centraal staat. Uitgangspunt is daarbij dat de ongelijkheid tussen burger en mijnbouwonderneming wordt verminderd en dat een gedupeerde bij de behandeling van schade wordt ontzorgd.
Dit gebeurt door het instellen van een onafhankelijke partij die zelf onderzoekt wat de schadeoorzaak is en ook de hoogte van de mijnbouwschade vaststelt. Dit betekent een aanzienlijke verlichting van de vereiste inspanning van de gedupeerde en draagt bij aan zijn ontzorging.
De commissie gaat daarbij tewerk met een hoge mate van maatschappelijke sensitiviteit.
De werkwijze, procedure, inhoudelijke beoordelingscriteria en andere aspecten van de Commissie Mijnbouwschade zijn vastgelegd in het Instellingsbesluit Commissie Mijnbouwschade.

(meer…)

Voorzitter Raad van Toezicht

Introductie

Concepttekst Profiel 

Algemeen
Het Fonds Podiumkunsten is het cultuurfonds voor muziek, theater, muziektheater, dans en festivals in Nederland. Het Fonds geeft namens de Rijksoverheid ondersteuning aan alle vormen van professionele podiumkunst en heeft een grote verantwoordelijkheid in het stimuleren van dynamiek en vernieuwing binnen de podiumkunsten. Het Fonds is een zelfstandig bestuursorgaan (zbo) onder verantwoordelijkheid van de minister van OCW.

Onze organisatie zet zich in voor een levendig podiumkunstklimaat, dat zoveel mogelijk verschillende mensen aanspreekt en midden in de samenleving staat. We staan voor kunst die mensen weet te raken en ontroeren, die kan prikkelen en soms ook mag schuren. Dat alles met oog voor uiteenlopende perspectieven en kunstenaars en uitvoerenden uit diverse genres.

Het Fonds biedt meerjarige ondersteuning, diverse programmerings- en productiesubsidies, individuele bijdragen en programma’s om nieuwe initiatieven te stimuleren. Ook organiseren we verschillende podiumkunstenprijzen en houden we ons bezig met de internationale promotie van de Nederlandse podiumkunsten.

De organisatie bestaat uit ruim 60 vaste medewerkers en een omvangrijke pool van externe adviseurs.

(meer…)

Wethouder ‘van buiten de gemeente’

Introductie

Door het recente vertrek van twee van onze wethouders zoeken wij kandidaten die als ‘wethouder van buiten de gemeente’ willen toetreden tot het college van de gemeente Hellendoorn.

Wat ga je doen?
Als wethouder in Hellendoorn heb je een boeiende en uitdagende functie in het politiek-bestuurlijke krachtenveld. De spelers variëren van de ambtelijke organisatie tot individuele inwoners, van gemeenteraad tot maatschappelijke organisaties en van bedrijfsleven tot provinciale en landelijke overheid. Als wethouder leg je verantwoording af aan de raad, sta je in de belangstelling van de media, neem je beslissingen op strategisch niveau, toon je jouw betrokkenheid bij de maatschappij en ga je in gesprek met de mensen in de wijken en kernen over gemeentelijke zaken die hen aangaan. Het wethouderschap is intensief en vraagt een grote mate van betrokkenheid.

(meer…)

Twee wethouders ‘van buiten de gemeente’

Introductie

Door het recente vertrek van twee van onze wethouders zoeken wij kandidaten die als ‘wethouder van buiten de gemeente’ willen toetreden tot het college van de gemeente Hellendoorn.

Wat ga je doen?
Als wethouder in Hellendoorn heb je een boeiende en uitdagende functie in het politiek-bestuurlijke krachtenveld. De spelers variëren van de ambtelijke organisatie tot individuele inwoners, van gemeenteraad tot maatschappelijke organisaties en van bedrijfsleven tot provinciale en landelijke overheid. Als wethouder leg je verantwoording af aan de raad, sta je in de belangstelling van de media, neem je beslissingen op strategisch niveau, toon je jouw betrokkenheid bij de maatschappij en ga je in gesprek met de mensen in de wijken en kernen over gemeentelijke zaken die hen aangaan. Het wethouderschap is intensief en vraagt een grote mate van betrokkenheid.

(meer…)