Directeur Dienst Dommelvallei

Introductie

1. Wie ben jij?
Jij bent een strategische en verbindende leider die duidelijkheid en richting brengt. Bestuurders én medewerkers weten precies wat ze aan je hebben. Met energie bouw je aan een toekomstbestendige organisatie en neem je iedereen mee in de koers. Je voelt feilloos aan wat er speelt in de drie gemeenten en beweegt je soepel in de politiek-bestuurlijke wereld. Tegelijkertijd ben je zichtbaar, toegankelijk en scherp op de samenhang. Je schakelt moeiteloos tussen strategie en uitvoering en weet van aanpakken.

2. Wie zijn wij?
Dienst Dommelvallei (DD) is het samenwerkingsverband van Son en Breugel, Nuenen, Geldrop-Mierlo en de dienst zelf. Sinds 2014 bundelen we onze krachten en bedienen we samen ruim 80.000 inwoners. We verzorgen voor de drie gemeenten de bedrijfsvoerings- en dienstverleningstaken op het gebied van Financiën, Informatievoorziening, Personeel en Organisatie, Kwaliteit en Control. Voor Nuenen en Son en Breugel nemen we daarnaast de taakvelden Klantcontactcentrum en Werk en Inkomen voor onze rekening.
Ons bestuur bestaat uit de burgemeesters en een wethouder van de drie gemeenten. De directeur is secretaris en eerste adviseur. Het directieberaad bestaat uit de drie gemeentesecretarissen en de directeur DD en heeft een adviserende rol. Met een MT van vijf managers, een concerncontroller en 150 betrokken collega’s werken we elke dag aan sterke dienstverlening.

Organisatie

3. Wat speelt hier?
Tien jaar na de start was het tijd voor meer slagkracht en betere samenwerking. Daarom ligt er nu een helder Veranderplan, als uitvoering van het eerder opgestelde Bedrijfsplan: compacter, met twee managementlagen, meer aandacht voor medewerkers en ruimte voor vernieuwing. Onze kernwaarden zijn innovatief, resultaatgericht, flexibel en klantgericht. De zeven veranderopgaven – van mens centraal en samenwerking tot procesoptimalisatie en wendbaarheid – zijn leidraad voor onze toekomst. Digitalisering, arbeidsmarktkrapte en groeiende ambities maken de transitie urgent. Succes vraagt voorbeeldgedrag van management en medewerkers. Zo bouwen we samen aan een moderne, betrouwbare organisatie.

Functie

4. Wat ga je doen?
Als directeur van DD ben je het boegbeeld van de organisatie en een actieve ambassadeur om de toegevoegde waarde van Dienst Dommelvallei voor de drie gemeenten te delen met de besturen van de drie partnergemeenten. Je geeft richting en versterkt de positie van de managers. Je zorgt voor soepele werkprocessen en harmonisatie van dienstverlening.

Daarnaast:
·   breng je wethouders en raadsleden dichter bij DD en vergroot je hun gevoel van eigenaarschap;
·   ben je een proactieve sparringpartner en onafhankelijk adviseur van het bestuur;
·   onderhoud je contact met OR, samenwerkingspartners en landelijke netwerken;
·   zorg je voor goede huisvesting en een inspirerende werkomgeving.

Functie-eisen

5. Wat breng je mee?
Kennis & ervaring
·   Academisch werk- en denkniveau;
·   Leidinggevende ervaring in een complexe publieke organisatie;
·   Ervaring met organisatieontwikkeling;
·   Inzicht in gemeentelijke verhoudingen en besluitvorming;
·   Ervaring met (inter-)gemeentelijke samenwerking is een pré.

Competenties
·   Strategisch en innovatief;
·   Verbindend en empathisch;
·   Politiek-bestuurlijk sensitief;
·   Besluitvaardig en resultaatgericht;
·   Reflectief en benaderbaar.

Aanbod

6. Wat bieden we jou?
·   Een salaris tot € 9.067,- bruto per maand (schaal 15) plus 17,05% IKB;
·   Een jaarcontract (36 uur per week), met uitzicht op vast;
·   Een tegemoetkoming in reiskosten of openbaar vervoer;
·   Telefoon en laptop;
·   Veel ruimte voor ontwikkeling, trainingen en opleidingen.

Inlichtingen

7. Hoe komen we in gesprek?
Voel jij je aangesproken door deze rol én onze organisatie? Dan horen we graag van je!
Dienst Dommelvallei laat zich in deze procedure ondersteunen door Gert-Jan Jongkind van Bestman · Bestuur & Management.
Voor nadere informatie over de vacature, kun je contact opnemen met Gert-Jan Jongkind per WhatsApp: 06-50244791 of per mail: jongkind@bestman.nl

Sollicitatie

8. Hoe ziet de procedure eruit?
Reageren kan tot vrijdag 3 oktober via www.bestman.nl
Klik in de vacaturetekst op Solliciteren en upload je brief en cv.
Een assessment, referentiecheck, integriteitsscan en VOG maken deel uit van de procedure.

Planning
De 1e gespreksronde staat gepland op 3 november a.s.
De 2e gespreksronde staat gepland op 10 november a.s.
Verdere data (assessment, arbeidsvoorwaarden) volgen z.s.m.

Aanvullende informatie over Dienst Dommelvallei tref je hier aan: 
Organogram
Bedrijfsplan
Veranderplan

Top